close



聽完姊姊的故事,女孩沉默許久。

她知道,原來人生的越走越遠,腳步也會越來越重;因為不管我們做了什麼,最後都得為此負責。每一個決定,都會帶領我們走上新的路,然而我們回頭時,我們會發現,自己已經大不相同了。是好是壞,孰是孰非,就要看每個人的選擇。

「我們未必能完美,至少,我們不該讓自己將來後悔。」女孩說。


You'd better believe I'm coming 你最好相信我將到來
You'd better believe what I say 你最好相信我說的話
You'd better hold on to your promises 你最好信守承諾
Because you bet you'll get what you deserve 因為你的確會得到你應得的

She's going to leave him over 她將要離他而去
She's going take her love away 她要把她的愛帶走
So much for your eternal vows, well 你的永恆誓言不過如此
It does not matter anyway 算了,這不重要

Why can't you stay here a while? 為何你不能留下來
Stay here a while 停留一下子
Stay with me 陪我

Oh, all the promises we made 我們所有的承諾
All the meaningless and empty words 所有無意義和空泛的字句
I prayed, prayed, prayed 我曾祈求、祈求、祈求
Oh, all the promises we broke 我們打破所有的承諾
All the meaningless and empty words 所有無意義和空泛的字句
I spoke, spoke, spoke 我曾說過,說過,說過

Do-do-do, do-do-do,
Do-do-do, do-do-do

What of all the things that you taught me 你曾經教會我的一切
What of all the things that you'd say 你曾經說過的那些
What of all your prophetic preaching 你的預言傳道
You're just throwing it all away 你全部都丟了
Maybe we should burn the house down 也許我們該把房子燒了
Have ourselves another fight 讓我們再決鬥一次
Leave the cobwebs in the closet 把蜘蛛網留在衣櫥裡
'cos tearing them out is just not right 因為撕爛他們是不對的

Why can't you stay here awhile 為何你不能留下來
Stay here awhile 停留一下子
Stay with me, oh oh 陪我

Oh, all the promises we made 我們所有的承諾
All the meaningless and empty words 所有無意義和空泛的字句
I prayed, prayed, prayed 我曾祈求、祈求、祈求
Oh, all the promises we broke 我們打破所有的承諾
All the meaningless and empty words 所有無意義和空泛的字句
I spoke, spoke, spoke 我曾說過,說過,說過

Oh eh, oh eh, oh eh,
Oh eh, oh eh x3

Do-do-do, do-do-do,
Do-do-do, do-do-do

"Promises", 小紅莓樂團(The Cranberries)
arrow
arrow
    全站熱搜

    Kay 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()